مهمترین رویدادهای هفته...
کانون قرآن وعترت دانشگاه بجنورد
گزارش کار کانون قرآن وعترت ومتونی مبتنی برزندگی ائمه اطهار(ع) وآیات قرآن
شنبه 12 آذر 1390برچسب:, :: 1:13 ::  نويسنده : محمد اکبری

 ترکیه در پی احیای امپراطوری عثمانی در جهان اسلام است:

مسئول اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه با بیان اینکه ترک ها به دنبال احیای امپراطوری عثمانی در جهان اسلام هستند، گفت: اما این موضوع تحقق پیدا نمی کند زیرا آنها حتی به اندازه ایرانیان به عرب های منطقه نزدیک نیستند.

هدف سپر موشکی در ترکیه موشکهای ایران است :
معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استقرار سپر موشکی در ترکیه در راستای کنترل توان موشکی ایران است، گفت: آمریکا فکر می کند با این اقدامات می تواند امنیت رژیم صهیونیستی را فراهم کنند.

نیازی به اسطوره‌های ساختگی در کشور نیست: 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهیدان قهرمانانی از مقاومت و ایثار هستند که با وجود این شهیدان نیازی به اسطوره‌های ساختگی نیست.

تا 100 میلیمتری؛ همه نوع زنجیره موجود است :
امروزه سامانه های پدافند هوایی کوتاه برد در کشورمان در یک شبکه به هم متصل بوده و داده های اولیه را از منابع مختلفی دریافت می کنند. هر یک از سلاح های یاد شده دارای ویژگیهای تقریباً متفاوتی هستند و ابتکار متخصصان داخلی در افزودن سامانه های کمی برای کشف اهداف به خصوص تهدیدات پنهانکار (رادارگریز) توان مضاعفی به آنها داده است.

ویژگی های جدیدترین کروز دریایی ایران:

خط توليد موشك كروز دريايي قادر، طي مراسم ويژه‌اي توسط سازمان صنايع هوا فضاي وزارت دفاع به نيروي دريايي سپاه و ارتش تحويل شد.

ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد :
معاون اداره تحقيقات و جهادخودكفايي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت كه'طراحي و ساخت ناوهاي بالگردبر و هواپيمابر در راستاي تحقق نيروي دريايي راهبردي بزودي كليد مي خورد'.

فیس بوک هم تهدید هم فرصت:

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: نگاه ما به فیس بوک هم تهدید و هم فرصت است و باید دانست شبکه های اجتماعی به عنوان یک فناوری می توانند تیغ دو دم باشند.

آمادگی کامل هوانیروز برای سرکوب پژاک :
فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران ( هوانيروز ) ، گفت: اين نيرو براي سركوب گروهكهاي تروريستي از جمله پژاك در شمال غرب كشور در آمادگي كامل بسر مي برد.

برنامه ارتش برای حضور در مرزهای آبی آمریکا:

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه این نیرو برای حضور در اقیانوس اطلس خبر داد و گفت:‌ همان‌گونه که استکبار جهانی در نزدیک مرزهای آبی ما حضور دارد، ما هم با کمک سربازان ولایی این نیرو در نزدیکی مرزهای آبی آمریکا حضور قدرتمندانه خواهیم داشت.

تحویل انبوه موشک های کروز "قادر" به نیروی دریایی سپاه:

انبوه موشک های کروز "قادر" با برد 200 کیلومتر طی مراسمی فردا چهارشنبه همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس با حضور وزیر دفاع به نیروی دریایی سپاه تحویل داده خواهد شد.

دکترین ایران در منطقه "امنیت و آرامش" است:

وزير دفاع، دكترين جمهوري اسلامي ايران در منطقه را دكترين «امنيت و آرامش» اعلام كرد و مهمترين اصول اين دكترين را جلوگيري از هرگونه جنگ و درگيري مسلحانه و دفاع مؤثر از منابع حياتي برشمرد و تصريح كرد: در طول 33 سالي كه از عمر جمهوري اسلامي ايران مي‌گذرد اين اصول مهم را اعمال كرده‌ايم.

فلسفه بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: تثبيت اقتدار جمهوري اسلامي ايران، تضمين استقلال كشور، ترويج فرهنگ و تفكر بسيجي و جهادي، تولد راهبرد نوين دفاعي است.

صفوی: نفوذ ما در منطقه بیشتر از آمریکا است:

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جنگ تحمیلی در حقیقت معادله قدرت ایمان در برابر قدرت تکنولوژی را نشان داد.

دلیل عدم حمله آمریکا به ایران :
معاون قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء تحكيم دستاوردهاي انقلاب را از ديگر دستاوردهاي دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: دليل اين‌كه امروز آمريكا به ما حمله نمي‌كند، اين است كه ما براي دفاع از مرزهايمان از خارج از مرزها يعني از نهضت‌هاي آزاديبخش شروع كرده‌ايم.

 

هیچ جنگ نزدیکی برای ایران قابل تصورنیست:

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه هیچ جنگ نزدیکی برای ایران قابل تصور نیست، گفت: تهدیدات خارجی ایران عمدتا از سوی آمریکائیها و صهیونیست ها است که در حال حاضر آمریکائیها و صهیونیست ها درگیر حوزه های مختلف هستند.

 

عضو كليدي پژاك در بانه به هلاکت رسید:

فرمانده مرزبانی کشور در تشریح آخرین وضعیت گروهک تروریستی پژاک گفت: این گروهک در روزهای اخیر عملیات تروریستی انجام نداده است.

 

انتقاد سرلشكر سعدي از برخي تحليل‌ها درباره جنگ:

سعدی ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما در خصوص تحلیل و بررسی عملیات‌های دفاع مقدس گفت: همین اخیرا بود که در صدا و سیما برنامه‌ای پخش شد و در آن گفتند در سال اول جنگ ارتش 4 عملیات کلاسیک ناموفق انجام داد که جا دارد من از آنها بپرسم که منظور آنها از کلاسیک چیست؟ آیا آنها می‌خواهند ارتش را تضعیف کنند؟

 

نصب جمر ایرانی روی بالگردهای نیروهای مسلح :
موشک های آشیانه یاب فروسرخ بدین ترتیب عمل می کنند که جستجوگر موجود در دماغه موشک که دارای آشکارساز امواج فروسرخ است با یافتن منبع تابش، بر روی آن قفل کرده و موشک را به سمت هدف هدایت می کند.

 

راه‌اندازي قرارگاه‌«سایبری»به منظور پایش تهدیدات دشمن:

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلام خبر افتتاح «قرارگاه سایبری» برای پایش تهدیدات دشمن، گفت: با همکاری سازمان ارتباطات، شورای امنیت و وزارت اطلاعات «قرارگاه سایبری» به منظور کاهش تهدیدات فردی، اجتماعی و امنیتی دشمن راه‌اندازی شد.

 

شهادت 18 خلبان در درگيري با ضدانقلاب:

نيروي هوايي به اين دليل كه يك نيروي واكنش سريع بود و در لحظه مي‌توانست عكس‌العمل نشان دهد و خود را به محل درگيري برساند با استفاده از انعطاف پذيري بالايي كه داشت در محل‌هايي كه ضدانقلاب كمين كرده بود با حضور به موقع، گروه‌ها و تيم‌هاي ضدانقلاب را منهدم مي‌كرد به طوري كه تنها در آن ايام و قبل از آغاز جنگ تحميلي 18 خلبان ما در اين مناطق و در درگيري با ضدانقلاب به شهادت رسيدند .

 

رونمايي و بهره‌برداري از 16 سامانه راهبردي و محصول هواپايه :
16 سامانه راهبردی و محصول هواپایه به طور همزمان در پایگاه‌های هوایی مهرآباد، همدان، تبریز، اصفهان، دزفول، چابهار، طی مراسمی در منطقه هوایی شهید دوران شیراز رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

 

ویژگی های خاص هواپیمای سوخو 24 ایران :
امير "كاشاني فرد" گفت: از قابليت‌هاي ويژه سوخو 24 كه مشابه هواپيماهاي جنگنده بمب افكن اف111 آمريكا است، پرواز اتوماتيك در ارتفاع پست و مصون ماندن آنها از ديد رادارهاست.

قوه قضائيه تا كِي مي‌خواهد حرمت‌ها را نگه دارد؟ 
حسین صفار هرندی معتقد است به هیچ وجه پیشگیریهای لازم را در زمینه برخی فسادهای بزرگ انجام نداده‌ایم. او همچنین با رونمایی از یک دستور مهم مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت‌های اقتصادی مقامات دولتی تصریح می کند که این خود دولت است که زمینه برخی فسادها را فراهم میکند.

پاسخ قاطع فرمانده نیروی دریایی سپاه به خواسته آمریکا/ هر وقت به خلیج مکزیک رفتیم ارتباط مستقیم برقرار می کنیم:

طی روزهای اخیر و در خلال حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان در نیویورک، برخی رسانه های آمریكایی از تمایل دولت آمریكا برای ایجاد یك خط ارتباط ویژه مستقیم نظامی با ایران پس از یك سری تقابلات نزدیك میان نیروهای ایران و آمریكا در خلیج فارس، خبر داده بودند.

 

جزئيات نصب رادارهای مدرن بر روي ناوشكن جماران:

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: نصب رادارهای نیمه‌هادی با آنتن‌های مسطح آرایه فازی بر روی ناوشکن جماران، طی 3 مرحله تا پایان سال به انجام میرسد.

 

شناسايي شهداي گمنام از طريق: DNA‌

رئیس اداره ایثارگران سپاه گفت: شناسایی شهدا و مفقودین از طریق DNA عملیاتی و بومی شده و از این طریق توانسته‌ایم شهدا را شناسایی کنیم.

 

رفيق دوست: طرفدار ادامه جنگ بودم:

محسن رفیق دوست با تاکید بر اینکه بنده یکی از طرفداران ادامه جنگ بودم، گفت: بنده معتقد بودم که با پایان جنگ کلاه سرمان می‌رفت و باید همچنان جنگ را ادامه می‌دادیم.

 

چتر حفاظتي براي موشك‌هاي دوربرد ايراني:

معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: تدابير لازم براي حفاظت از موشك‌هاي دوربرد ايراني در آسمان كه اثر تخريب‌ و ويران كننده عليه دشمن دارد، پيش‌بيني شده است.

 

جزایری: توبه همراهان فتنه پذیرفته نمی‌شود :
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بعضی گروه‌ها چنانچه صد بار هم توبه کنند عذرشان پذیرفته نمی‌شود، چراکه در جریان فتنه 88 بزرگترین ضربه را به حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد آوردند.

پیگیری ماجرای اشیاء نورانی توسط پدافند:

اتفاقا در همان زمان عملیات شناسایی در دستور کار پدافند هوایی شمال شرق کشورقرار گرفت و از برخی اشیاء نورانی هم فیلمبرداری کردند تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ کانون قرآن وعترت دانشگاه بجنوردخوش آمدید
آرشيو وبلاگ



ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 24288
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1